هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع)
در سال 1384 به همت جوانان و همیاری و همفکری ریش سفیدان با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و اختصاص کد شناسائی 209110176 به این هیئت به ثبت رسید و فعالیت خود را را در زمینه های مذهبی و فرهنگی شروع نمود.
مسئول هیئت آقای مهدی حسین آبادی (عزیز) می باشند.

آخرین نظرات

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

ای گرداننده و تغییر دهنده ی دلها و دیده‏ها، ای تدبیر کننده ی شب و روز، ای تغییر دهنده ی شرائط واحوال، حال ما را به بهترین احوال تغییر بده.

در معارف اسلامى آمده هر روزى که در آن گناه صورت نگیرد عید است چنان که امام صادق علیه‌السلام مى‌فرماید: "کل یوم لا یعصى اللّه فیه فهو یوم عید"(نهج‌البلاغه، حکمت 428.)


عید نوروز که با تحویل سال و چرخیدن یک دور کامل زمین به گرد خورشید شروع مى‌شود، از جمله اعیادى است که جنبه ملى داشته و تاریخ پیدایش آن قبل از اسلام است. این عید با آمدن اسلام و زدودن خرافات از چهره آن مورد موافقت و تأیید ضمنى اسلام قرار گرفت در روایات نیز آمده است که روزى براى حضرت على علیه‌السلام هدیه نوروزى آوردند، فرمودند این چیست؟ گفتند: اى امیرالمؤمنین، امروز نوروز است. حضرت فرمودند: هر روز را براى ما نوروز قرار بدهید.)من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 191.)

 

امام صادق علیه‌السلام درباره این عید فرموده‌اند: "... و هیچ نوروزى نیست که ما در آن متوقع گشایش و فرجى نباشیم زیرا نوروز از روزهاى ما و شیعیان ما است."( بحارالانوار، ج 14.)


 


سال نو می شود. زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زند و                   پرنده های خسته بر می گردند و در این رویش سبز دوباره...من...تو...ما...کجا ایستاده ایم؟.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟. با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد، برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت .فرا رسیدن سال نو همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم های نو برای آینده است. آینده ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد. 

همه ی ما در سال جدید:

* یادمان باشد که زیبایی های کوچک را دوست بداریم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند.

* یادمان باشد که دیگران را دوست بداریم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهیم باشند.

* یادمان باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگریم.

* که ما اگر خود با خویشتن آشتی نکنیم هیچ شخصی نمی تواند ما را با خود آشتی دهد.

* یادمان باشد که خودمان با خودمان مهربان باشیم.

* چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد.

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه ی قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد را به تمامی همولایتی های عزیز  تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت همراه با سلامتی و موفقیت را از درگاه خداوند متعال و سبحان برای شما عزیزان مسئلت مینماییم.

هیئت مذهبی – فرهنگی قمربنی هاشم (ع)

نظرات  (۱)

سلام علیکم و عرض تبریک سال نو و تشکر از شما و تمام اهالی روستای حسین اباد. من هر سالی یکی و دو بار به روستای شما می آیم. امسال نیز در ایام عید شاهد درختکاری و اهمیت دادن اهالی و مسولین و شما هیات امنای هیات قمر بنی هاشم بودیم.خداوند انشاالله به شما توفیق دهد تا هر سال روستای خود را سرسبز و ابادتر نمایید.بنده پیشنهاد ها و انتقاداتی نیز دارم که در سایت روستای حسین اباد می گذارم.ممنون از زحمات و تلاش های شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی