هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع)
در سال 1384 به همت جوانان و همیاری و همفکری ریش سفیدان با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و اختصاص کد شناسائی 209110176 به این هیئت به ثبت رسید و فعالیت خود را را در زمینه های مذهبی و فرهنگی شروع نمود.
مسئول هیئت آقای مهدی حسین آبادی (عزیز) می باشند.

آخرین نظرات

 آری! «ولایت»، سی و سه سال در خنکای سایه ات آرامش را به تجربه نشسته بود و تمامی جاده های هدایت، سر بر زانوی ولایت تو داشتند. ای جریان نور خداوند در زمین! هرگز مباد خاموشی ات؛ که بی فانوس روشن نگاهت، دنیا در تاریکی جهالت خویش غوطه ور خواهد شد. مصیبت جانکاهت را به جان های سوخته «تشیع» بخشیدی، اما هنوز سخنان کوبنده ات، لرزه می افکند به کنگره های قصر « متوکل ها».... و نظم می بخشد به بند بند شعرهایی که از دهان حقیقت سروده می شود.
امام ابوالحسن علی النقی هادی (ع) ملقب به امام " هادی"، دهمین پیشوای شیعیان در نیمه ذیحجه سال 212 هجری در اطراف مدینه در محلی به نام " صریا" متولد گشت. آن حضرت و فرزند گرامی ایشان امام حسن (ع) به عسکریین شهرت یافتند، زیرا خلفای بنی عباس آنها را از سال 233 به سامرا ( عسکر) برده و تا آخر عمر پر برکتشان در آنجا، آنها را تحت نظر قرار دادند. امام هادی علیه السلام به لقبهای دیگری مانند: نقی، عالم، فقیه، امین و طیب شهرت داشت و کنیه مبارک ایشان ابوالحسن است. از آنجا که کنیه امام موسی کاظم و امام رضا علیهما السلام نیز ابوالحسن بود، لذا برای اجتناب از اشتباه، ابوالحسن اول به امام کاظم علیه السلام، ابوالحسن ثانی به امام رضا (ع)  و ابوالحسن ثالث به حضرت هادی علیه السلام اختصاص یافته است. پدر بزرگوارش امام جواد (ع) و مادرش بانوی گرامی سمانه است که بانویی با فضیلت و با تقوا بود. امام هادی (ع) در سن 6 یا 8 سالگی یعنی در سال 220 هجری، پس از شهادت امام جواد (ع) به امامت رسید. مدت 33 ساله امامت امام هادی (ع) با خلفای معتصم، واثق، توکل، منتصر، مستعن و معتز معاصر بود. زیارت جامعه‌ی کبیره که دارای مضامین بسیار عالی است و از زبان امام هادی(ع) و در پاسخ به خواسته‌ی یکی از ارادتمندان اهل بیت(ع) صادر شده است، به شیوه‌ی خطابی و گفتاری و درحقیقت بیانگر مقام والای امامت است که از طرف امام معصوم(ع) بیان گردیده است.

سخنانی گوهربار از امام هادی(ع):


* بخل‌ناپسنده‌ترین‌خلق‌و خوى‌است‌.(مسند الامام‌الهادى‌، ص‌302)

**********************************************
*
مردم‌در دنیا با اموالشان‌و در آخرت‌با اعمالشان‌هستند.(مسند الامام‌الهادى‌، ص‌304)

************************************************************
*
افسوس‌کوتاهى‌کارهاى‌گذشته‌ را با تلاش‌در آینده‌جبران‌کنید.(مسند الامام‌الهادى‌، ص‌304)

************************************************************** 
*
نارضایتى‌پدر و مادر، کم‌توانى‌را به‌دنبال‌دارد و آدمى‌را به‌ذلت‌مى‌کشاند.(مسند الامام‌الهادى‌، ص‌303)

********************************************************
* امام‌هادى‌(ع) به‌کسى‌که‌در ستایش‌از ایشان‌افراط کرده‌بود فرمود: از این‌کار خوددارى‌کن‌که‌تملق‌بسیار، بدگمانى‌به‌بار مى‌آورد، و اگر برادر مؤمنت‌مورد اعتماد تو واقع‌شد، از تملق‌او دست‌بردار و حسن‌نیت‌نشان‌ده‌. (مسند الامام‌الهادى‌، ص‌302)

*************************************************************
* حسد موجب نابودى ثواب حسنات مى گردد، تکبّر جذب کننده دشمنى مردم است، عُجب و خودبینى مانع تحصیل علم خواهد بود و در نتیجه شخص را در پَستى و نادانى نگه مى دارد، بخیل بودن بدترین اخلاق است و طَمَع داشتن خصلتى ناپسند و زشت است. (بحارالانوار، 69/199)

***************************************************************

 

شهادت حضرت امام علی النقی الهادی (ع) را به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و همه شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم.

هیئت مذهبی - فرهنگی قمربنی هاشم (ع)

نظرات  (۱)

وب خیلی خوبی دارین موفق باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی