هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع)
در سال 1384 به همت جوانان و همیاری و همفکری ریش سفیدان با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و اختصاص کد شناسائی 209110176 به این هیئت به ثبت رسید و فعالیت خود را را در زمینه های مذهبی و فرهنگی شروع نمود.
مسئول هیئت آقای مهدی حسین آبادی (عزیز) می باشند.

آخرین نظرات


ناله کن اى دل به عزاى على / گریه کن اى دیده براى على
کعبه ز کف داده چو مولود خویش / گشته سیه پوش عزاى على
ماه دگر در دل شب نشنود        / صوت مناجات و دعاى على
واى امیر دو سرا کشته شد           / خانه غم گشته،سراى على

علامه طبرسی گوید: علی علیه السلام شصت و سه سال زندگانی کرد، ده سال پیش از بعثت، و در سن ده سالگی اسلام آورد. و پس از بعثت بیست و سه سال با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم زندگانی کرد، سیزده سال در مکه پیش از هجرت در امتحان و گرفتاری به سر برد و سنگین ترین بارهای رسالت آن حضرت را به دوش کشید، و ده سال پس از هجرت در مدینه در دفاع از حضرتش با مشرکان جنگید و با جان خود او را از شر دشمنان دین نگاه داشت، تا آنکه خدای متعال پیامبر خود را به سوی بهشت انتقال داد و او را به بهشت آسمانی بالا برد و علی علیه السلام در آن روز سی و سه ساله بود، و بیست و چهار سال و چند ماه حق او را از ولایت غصب کردند و او را از تصرف در امور بازداشتند، و آن حضرت در این دوران با تقیه و مدارا می زیست، و پنج سال و چند ماه خلافت را به دست گرفت و در این سالها گرفتار جهاد با منافقان از ناکثین و قاسطین و مارقین (اصحاب جمل و صفین و نهروان) بود چنانکه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم سیزده سال از روزگار نبوت خود را ممنوع از پیاده کردن احکام آن و ترسان و محبوس و فراری و مطرود بود و نمی توانست با کافران به جهاد پردازد و از مؤمنان دفاع کند، سپس هجرت کرد و ده سال پس از هجرت با مشرکان به جهاد پرداخت و گرفتار منافقان بود تا خداوند او را به سوی خود برد...


آن حضرت در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سال چهل هجری با شمشیر به شهادت رسید. عبدالرحمن بن ملجم مرادی شقی ترین امت آخر زمان - لعنه الله علیه - در مسجد کوفه او را ضربت زد .
حسن و حسین علیهم السلام به امر آن حضرت مراسم غسل و تکفین او را عهده دار شدند و بدن شریفش را به سرزمین غری در نجف انتقال دادند و شبانه پیش از سپیده صبح در همان جا به خاک سپرده شد. حسن و حسین و محمد پسران آن حضرت علیه السلام و عبدالله بن جعفر رضی الله عنه وارد قبر شدند و بنا به وصیت حضرتش اثر قبر پنهان گردید. این قبر پیوسته در دولت بنی امیه پنهان بود و کسی بدان راه نمی برد تا آنکه امام صادق علیه السلام در دولت بنی عباس آن را نشان داد.

فضایل شب قدر


برتری این شب از هزار ماه!!
شب قدر از شب های با عظمت و با اهمیت سال است و دلیل فضیلت این شب بر سایر شب ها به اعتبار اموری است که در این شب محقق می گردد وگرنه اجزای زمان یا مکان، درجه و رتبه وجودی شان یکی است و بین آنها تفاوتی وجود ندارد.

شب آمرزش گناهان است
در منهج الصادقین در تفسیر سوره ((قدر)) از پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده که فرمودند: ((هر کس شب قدر را احیا دارد و مومن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش ‍آمرزیده می شود.))

قلب ماه رمضان است
در روایتی می خوانیم که امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((از کتاب خدا استفاده می شود که شماره ماه های سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سر آمد ماه ها، رمضان است و قلب ماه رمضان ، لیله القدر است .))
سرور شب هاست
پیامبر خاتم فرمود: ((لیله القدر سیده اللیالی )) شب قدر، سرور شبهاست .

از هزار ماه بهتر است
در فرهنگ غنی اسلام ، همه امور را با معیارهای الهی می سنجند؛ از این رو قرآن کریم ، ابراهیم ، ((قهرمان توحید)) را یک امت می داند و یا در مورد شب قدر در قرآن می خوانیم : (لیله القدر خیر من الف شهر) و در صحیفه سجادیه (دعای 44) آمده است که فضل لیله واحده من لیالیه ، علی لیالی الف شهر و سماها، لیله القدر.

نظرات  (۱)

آرزو میکنم در این شبهای عزیز زیباترینها را از دستان خدا ھدیه بگیرید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی