هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع)
در سال 1384 به همت جوانان و همیاری و همفکری ریش سفیدان با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و اختصاص کد شناسائی 209110176 به این هیئت به ثبت رسید و فعالیت خود را را در زمینه های مذهبی و فرهنگی شروع نمود.
مسئول هیئت آقای مهدی حسین آبادی (عزیز) می باشند.

آخرین نظرات

شهادت ام الائمه، صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (س)  را به محضر امام زمان (عج) و تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض مینماییم.


مدینه داغدار یگانه دخت نبی(ص) شد


امروز خورشید از سمت خانه علی(ع) غروب می‌کند؛ زهرا(س) خسته از جور نامردان زمان حیات را بدرود می‌گوید و خانه حیدر را در غمی ناتمام فرو می‌برد.

به روایتی امروز مصادف با سیزدهم جمادی الاول سال پنجم بعثت، زهرای مرضیه(س) تنها بعد از گذشت زمانی چند ار هجرت رسول الله(ص)، در حالی که خسته از جور زمان بود و در حسرت دیدار پدر بی تاب گشته بود، دنیا را با نامردان دون و بی رحمش که حتی حرمت فرزند نبی الله را نگه نداشتند، ترک می کند تا عالم بیش از این از روی سیلی خورده و بازوی کبود و پهلوی شکسته اش شرمگین نباشد.

امشب چه داستان تلخی در خانه علی(ع) روایت می شود، داستان بانویی که اگر چه بازویش کبود و پهلویش شکسته بود اما هیچ گاه نگذاشت ناله هایش دردی مضاعف بر دل علی(ع) باشد.

امشب علی(ع) در حین غسل دادن حقیقت مظلومیت فاطمه(س) را بیش از پیش درمی یابد و زیر لب داستان مهربانی همسری را زمزمه می کند که هرگز نگذاشت نامردمی و سختی پشتش را خم کند.

زین پس علی(ع) تکیه گاهی چون فاطمه(س) را کجا بیابد.

اما زین پس علی(ع) تکیه گاهی چون فاطمه(س) را کجا بیابد و کجا چون اویی را صبور و مهربان و باگذشت پیدا کند، اویی که بخشنده بود و صبور، خیرخواه بود و با حیا، شجاع بود و تسلیم فرمان خدا و ....

دیگر از امروز علی(ع) ناگزیر است سر در چاه کند و درد و دل خویش با چاه بازگو کند چرا که هیچ کس برای او محرمی چون زهرا(س) نمی‌شود.

امروز جهانی در فقدان کوثر نبی(س) به سوگ نشسته اند.

اما داغ زهرای اطهر(س) تنها علی(ع) را اندوهگین و بی تاب نکرده است و امروز شیعیان در فراق کوثر نبی(س) به سوگ نشسته اند و در غم فراق بانوی بی نشان اشک ماتم می ریزند.

 

در دهه فاطمیه، ایام شهادت دخت مکرم نبی اسلام، قرار داریم. فاطمه (س) را باید به تنهایی و مطلق و مجزا از وابستگی‌های ارزشمندش، تنها به عنوان یک انسان در نظر گرفت تا پی به علو درجاتش برد و بی‌هیچ اغراق افسانه‌ای، ارزش‌های آسمانی‌اش را در عین آنکه بر زمین خدا و در میان خلق خدا راه می‌رفت و زندگی می‌کرد، به بررسی نشست.

دختر رسول گرامی اسلام بودن و یا افتخار همسری ابرمردی چون علی را داشتن و یا مادر سلسله نورانی امامت بودن و...، اینها همه به تنهایی هر کدام‌شان فضیلتی گرانسنگ و بی‌همتاست.

سلام و درود خدا بر یگانه بانوئی که در عرش الهی محبوب ملائکه مقرب و هم کلام با برترین آنان و حامل علم خدا یعنی جبرئیل امین بود. درود بیکران خداوند بر فاطمه(س) که بهجت قلب و نور چشم رسول (ص) و عزیزترین انسان‌ها در پیشگاه او بود؛ وجودی که نور پیامبر(ص) سراسر او را احاطه نموده بود و از جهت شبیه‌ترین مردم در رفتار و کردار به رسول خدا بود.


چند حدیث گهربار از حضرت فاطمه زهرا (س)


* قالَتْ علیها السلام : الْزَمْ رِجْلَها، فَإنَّ الْجَنَّةَ تَحْتَ اقْدامِها، و الْزَمْ رِجْلَها فَثَمَّ الْجَنَّةَ. (کنزل العمّال : ج 16، ص 462، ح 45443.)

 همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش ، چون بهشت زیر پاى مادران است ؛ و نتیجه آن نعمت هاى بهشتى خواهد بود.


* قالَتْ علیها السلام : الْجارُ ثُمَّ الدّارُ. (بحارالا نوار: ج 43، ص 82، ح 4)

اوّل باید در فکر مشکلات و آسایش همسایه و نزدیکان و سپس در فکر خویشتن بود.


* قالَتْ علیها السلام : قالَ لی رَسُولُ اللّهِ(صلى الله علیه وآله وسلم): إِیّاکِ وَ الْبُخْلَ، فَإِنَّهُ عاهَةٌ لا تَکُونُ فى کَریم. إِیّاکِ وَ الْبُخْلَ فَإِنَّهُ شَجَرَةٌ فِى النّارِ، وَ أَغْصانُها فِى الدُّنْیا، فَمَنْ تَعَلَّقَ بِغُصْن مِنْ أَغْصانِها أَدْخَلَهُ النّارَ.
پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: از بخل ورزیدن بپرهیز، زیرا که بخل آفتى است که در شخص بزرگوار نیست.
از بخل بپرهیز، زیرا که آن درختی است در آتش دوزخ که شاخه هایش در دنیاست، هر که به شاخه اى از شاخه هایش درآویزد، داخل جهنّمش گردانَد.


* قالَتْ علیها السلام : از پدرم رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم)درباره مردان و زنانى که در نمازشان سستى و سهل انگارى مىکنند، پرسیدم.
آن حضرت فرمودند: هر زن و مردى که در امر نماز، سستى و سهل انگارى داشته باشد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا میگرداند:1ـ خداوند، برکت را از عمرش میگیرد،2ـ خداوند، برکت را از رزق و روزى اش میگیرد،3ـ خداوند، سیماى صالحین را از چهره اش محو میکند،4ـ هر کارى که بکند بدون پاداش خواهد ماند،5ـ دعایش مستجاب نخواهد شد،6ـ برایش بهره اى از دعاى صالحین نخواهد بود،7ـ ذلیل خواهد مُرد،8ـ گرسنه جان خواهد داد،9ـ تشنه کام خواهد مرد، به طورى که اگر با همه نهرهاى دنیا آبش دهند، تشنگى اش برطرف نخواهد شد،10ـ خداوند، فرشته اى را برمیگزیند تا او را در قبرش ناآرام سازد،11ـ قبرش را تنگ گرداند،12ـ قبرش تاریک باشد،13ـ خداوند فرشته اى را برمیگزیند تا او را به صورتش به زمین کشد، در حالى که خلایق به او بنگرند،14ـ به سختى مورد محاسبه قرار گیرد،15ـ و خداوند به او ننگرد و او را پاکیزه نگرداند و او را عذابى دردناک باشد.


تا ابد این نکته را انشا کنید    /         پای این طومار را امضا کنید
هر کجا ماندید در کل امور            /        رو به سوی حضرت زهرا (س) کنید

شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) ، حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض  می نمائیم.
هیئت مذهبی – فرهنگی قمربنی هاشم (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی