هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) - حسین آباد

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) : علم عزای حسینی در دست هیئت های مذهبی است و این مقام و مرتبه مقدس در نهضت بزرگ عاشورا محسوب می شود.

هیئت مذهبی فرهنگی قمر بنی هاشم(ع)
در سال 1384 به همت جوانان و همیاری و همفکری ریش سفیدان با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و اختصاص کد شناسائی 209110176 به این هیئت به ثبت رسید و فعالیت خود را را در زمینه های مذهبی و فرهنگی شروع نمود.
مسئول هیئت آقای مهدی حسین آبادی (عزیز) می باشند.

آخرین نظرات

«درختکاری» در فرهنگ اسلامی، عمل صالح و کار ارزشمندی است. پیامبر خدا حضرت محمد (ص) و اهل بیت علیهم السلام، خود درخت می کاشتند و پیروان خویش را به درختکاری تشویق می کردند. در سیره معصومین (ع)درختکاری در جایگاه عالی قرار دارد. درختکاری سنت نبوی و سنت امامان بوده است. پیروی از این سنت باید در جامعه اسلامی رواج یابد و مسلمانان با درختکاری در راستای بهبود وضعیت هوا و توسعه اقتصادی گام های بلندی بردارند.


حضرت رسول (ص) فرمود:

هر مسلمانی که بذری بیفشاند یا نهالی بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال پرنده‌ای یا انسانی یا چرنده‌ای بخورد، آن برای او صدقه محسوب شود.


 با توجه به تاکیدات پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) بر درختکاری ، وظیفه همه ی ما این است که نسبت به پاکیزگی ، سرسبزی ، رشد و شکوفایی ، زادگاه خود سعی و تلاش نماییم. و باید این فرهنگ را که هر شخص میتواند تأثیر به سزایی در پیشبرد فرهنگ کلی روستا داشته باشد را نهادینه کنیم ، وقتی شخص یا اشخاصی حرکت مثبتی انجام می دهند باید مورد تشویق قرار بگیرند تا این روحیه همکاری و مشارکت در انجام کارها ادامه داشته باشد. 

       

طبق وعده ای که هیئت مذهبی – فرهنگی قمربنی هاشم (ع) در خصوص مشارکت در درختکاری و انجام این فعالیت فرهنگی جهت تشویق دیگران به این امر مهم داده بود ، این هیئت در هفته ی گذشته در دو مرحله اقدام به کاشت نهال در گلزار شهدا و کوچه های روستا نمود .که امیدواریم بتوانیم یک نوبت دیگر درختکاری نیز  تا پایان سال  انجام دهیم.


از آقای مجتبی شاهرخ آبادی (حاج محمدعلی) بخاطر تلاشها و زحماتی که در تهیه نهال ، نهایت همکاری را داشتند و همچنین همولایتی های عزیزی که در کاشت نهال در روستا مشارکت داشتند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمائیم.


همچنین از آقای مصطفی حسین آبادی بخاطر ارسال 200 اصل نهال از گرگان جهت کاشت در روستا ، و از اعضای محترم شورای اسلامی و آقای محمدرضا حسین آبادی رئیس محترم شورای اسلامی و دهیار محترم آقای اسماعیل شاهرخ آبادی بخاطر تلاشها و زحماتشان در امر درختکاری و سایر کارهای انجام شده و در دست اقدام ، نهایت تشکر و قدردانی را داریم. 




پیام های ویژه :

*همه ی ما به خوبی میدانیم حفظ و نگهداری از درختان ، از کاشت درختان مهم‌تر بوده و همه مردم باید همان‌طور که درخت می‌کارند، در حفظ و نگهداری این درختان نیز کوشا باشند. تا در آینده شاهد شکوفایی و سرسبزی روستایمان باشیم انشاالله.



*مراقبت از درختان در کوچه ها ، یک وظیفه همگانی است.

*درخت مظهر زندگی و درختکاری احترام به زندگی است.

*زمین برای بقای خود به دستها و اندیشه ها و اراده های راسخ نیاز دارد.


هیئت مذهبی-فرهنگی قمربنی هاشم(ع)

نظرات  (۲)

سلامو ممنون از کار فرهنگی جدید شما که باید این حرکت ادامه دار باشد تا روستا هر سال سرسبزتر باشد
۲۵ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۴۲ حسین ابادی
باسلام و عرض خسته نبتشکر از کار خوب و فرهنگی شما.لطفا هر سال ادامه دار باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی